Most egy régi (tavaly szeptemberi) cikket hoztam Nektek, de szerintem még most is érdekes. Nico Rosberg árulja el, hogyan is működik a Forma-1 es autó kormánya. Engem mindis is foglalkoztatott ez a dolog, pont, ahogy az is, hogyan épülnek fel az autók, de majd arról is próbálok hozni valamit. Mindenesetre most a kormány.
„Szóval, ez az én Formula-1-es kormányom.
Elsőre elég bonyolultnak tűnik, beletelik néhány percbe, mire hozzászoksz. Leginkább egy NASA-irányítóközpontra emlékeztet. Először is, a közepén helyezkednek el a forgókapcsolók. Ez (EXIT) a differenciálmű kapcsolója, amit a kanyarokból kifelé menet használunk. Itt (TORQUE) pedig a differenciál-kapcsoló a kanyarbemenetekhez. Ezeket külön-külön lehet állítani. Aztán, van egy MID feliratú bütyök, ezzel állítom kanyarodás közben a differenciálzárat. Szóval, egy F1-es versenygépben három differenciál-kapcsoló van. Aztán itt van még...Ó, bocsi! Majdnem elfelejtkeztem a negyedik difikapcsolóról. Ezt (HI-SPEED) a gyors kanyarokban használjuk. Szóval négy differenciál-kapcsolója van. Ezek segítségével körről körre, vagy akár kanyarról kanyarra változtathatunk az autó menettulajdonságain” – magyarázza Nico.
Kijelölte a hétvégi Magyar Nagydíjon használatos DRS-zónát a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA).
A mezőny a vasárnapi futamon – akárcsak a Nürburgringen – egy helyen állíthat majd a hátsó szárnyakon, mégpedig a célegyenesben. A mérési pontot az FIA közvetlenül az utolsó kanyar elé helyezi, míg az aktiválási pont 70 méterrel a 14-es forduló csúcspontja után került elhelyezésre.
A Hungaroringen tradicionálisan nehéz az előzés, a Forma-1 mezőnye, valamint a sportot irányító testület reméli, hogy az előzést elősegítő rendszereknek hála idén több manővert láthatunk majd, mint a múltban.
Sziasztok! Először is, mivel ez az első bejegyzés az oldalon, alul, ha a Bővebbenre kattintotok találtok egy kis információt. Ennyi volt a személyes rész.
Szerintem senkit nem kell emlékeztetnek, hogy a hétvégén Magyarországra látogatnak a srácok, egy remélhetőleg fergeteges versenyt ígérve. Én sajnos idén nem tudok elmenni, ha csak nem találok hirtelen fuvart. Viszont ha valaki ellátogat, nagyon szívesen elolvasnám a beszámolóját.
Most pedig egy kis információ a Hungaroringről.
Jobb klikk - Kép megjelenítése, ha nagyobban akarjátok látni.
A Hungaroring Budapest és Gödöllő között található, az M3-as közelében, Mogyoródon. Elsősorban a Forma-1 es futamok tették ismertté, amelyet napjainkban is megrendeznek a pályán.
1986. augusztus 10-én volt az első Forma–1 verseny, melyen majdnem 200 000 néző volt jelen. A versenyt Nelson Piquet nyerte Ayrton Senna és Nigel Mansell előtt.
A pálya 4,381 km hosszú, 14 kanyar található rajta. A versenyzőknek 70 kört kell megtenniük, hogy elérjék a 306.630 km-t. A célvonalat a zöld pont jelzi.
A kör rekordról vitatkozni lehetne, hivatalosan Michael Schumacher a csúcstartó 2004-ből 1:19.071 idővel, de tavaly Sebastian Vettel a Red Bull Racinggel autózott már 1:18.773 időt is.
A Hungaroring emlékezetes pálya lehet Fernando Alonsónak és Jenson Button-nek is (Damon Hill és Heikki Kovalainen mellett), hiszen ők itt szerezték meg első futamgyőzelmüket. 2010 világbajnoka, Sebastian Vettel és csappattársa, Mark Webber sem nyert még Magyarországon, így egy igazán izgalmas versenyre számíthatunk. És most pedig az időpontok: